Proszenie o pomoc to kolejna na naszej liście kluczowa umiejetność 

Zalety nauczenie dziecka tej umiejętności to:










Wzrost samodzielności ucznia
Proszenie o pomoc jest bardzo ważną umiejętnością – każdy z nas czasami znajduje się w sytuacji, w której musi poprosić o pomoc inną osobę , aby rozwiązać problem/ zadanie.
Jedną z pierwszych rzeczy, jakich uczą się dzieci w okresie niemowlęcym
, jest to, że kiedy płaczą, ktoś przychodzi, aby im pomóc. Następnie uczą się prosić
o pomoc, wskazując na coś
. W końcu uczą się prosić o pomoc za pomocą mowy
. Proszenie o pomoc przychodzi naturalnie większości dzieciom. Uczniowie
z trudnościami w komunikowaniu się rzadko nabywają tę umiejetność spontanicznie, często trzeba je tego nauczyć.

o pomoc, wskazując na coś


z trudnościami w komunikowaniu się rzadko nabywają tę umiejetność spontanicznie, często trzeba je tego nauczyć.




Dzieci ze spektrum autyzmu w momencie dezorientacji bardzo często angażują się w zachowania trudne, ponieważ nie potrafią poprosić o pomoc. Zadaniem terapeuty/ nauczyciela jest, aby aranżować sytuacje komunikacyjne w taki sposób, aby wyprzedzać i przekierowywać ucznia na komunikat „potrzebuje pomocy”.
